Tel: +40 752 822 373
Didacto - Cursuri pentru copiii

De 1 iunie, Didacto a pregătit oferte de nerefuzat!

Invata limba germana cu Francesca Radulescu trainer de germana la Didacto

Învață limba germană cu Francesca Rădulescu

Progresul tehnologic și digitalizarea educației  au condus la posibilitatea de a învăța o limbă străină oriunde și oricând, dar, totuși, noi suntem de părere că prezența unei persoane care deține cunoștințe avansate este importantă, deoarece în procesul de învățarea a unei limbi străine este importantă structura și ghidarea, în special când vorbim de limba germană. 

Dacă ești începător sau intermediar, prezența unui trainer este cel care te va ajuta să avansezi de la un nivel la altul. Vino la Didacto și învață limba germană cu noi. Participă la cursurile gratuite de germană, accesează acest link pentru a te înscrie la un curs gratuit de germană și acest link pentru a te înscrie la atelierul conversațional gratuit de limba germană.

Învață limba germană cu Francesca

 

Salut Francesca, ne bucurăm mult să te avem alături de noi!

Salut, și eu mă bucur sa revin în echipa voastră!

Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești, ce faci și cum ai ajuns să ocupi poziția de Trainer în cadrul programelor educaționale marca Didacto?

Sunt absolventa a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj Napoca și licențiată la Facultatea de Științe Aplicate din Kiel, Germania. În prezent lucrez pentru compania de IT, Wipro, ca analist de conținut media folosind limba germană. Pot spune ca lucrez mult și pe unde apuc, pentru ca îmi doresc sa mă pot întreține la master pe când mă voi întoarce în Germania. 

Sunt o fire independentă – un dar și un blestem as spune 😀 M-am înscris în echipa voastră deoarece munca de trainer pe limba germană a fost singura de-a lungul experienței mele profesionale care mi-a plăcut cu adevărat și la care nu aș putea să renunț. În prezent am 5 ani la activ ca tutore/trainer pe limba germană și îmi propun ca acest număr să crească.

Ne-ar plăcea să aflăm despre prima ta experiență cu limba germană.

Prima mea experiență cu limba germană a fost la grădiniță. Teoretic, am început să învăț limba germană încă de la grădiniță, practic aș spune că am învățat-o și înțeles-o cu adevărat abia în liceu, când prioritățile mele erau clar stabilite și nu priveam școala ca o tortură. Drag de limba germană am prins (cu adevărat) când am participat într-un un schimb de experiență cu o persoană cu care corespondam. Timp de două săptămâni am locuit în Altötting, unde am învățat cât de utilă este și câte uși pot să-mi deschidă aceste cunoștințe.

Care este avantajul lucrului în grupe de 4-8 copii? Cum crezi că stimulează acest lucru procesul de învățare?

Consider că în prezent, un mare lips al copiilor este comunicarea, respectiv socializarea. Situația pandemică a îngreunat foarte mult această conexiune între copii, chiar dacă aceștia merg fizic la școală sau se conectează la ore prin mediul online și păstrează legătura cu colegii de clasă. Cu toate acestea, orele din sistemul nostru educațional sunt astfel structurate încât copiii nu-și dezvoltă abilitățile de socializare și cunoaștere – cu atât mai mult în mediul online. 

Am observat și că profesorii nu țin să se atașeze emoțional de copii, din motive personale sau pentru că, în general clasele sunt foarte numeroase. Lucrând cu echipe de 4-8 copii, permiți atât copiilor să-și creeze noi prietenii, dar și „profesorilor”(trainerilor în situația de față) să-și predea materia cu drag pentru studiu, dar și pentru copii. Atmosfera care se creează în astfel de grupe (observație din experiența mea profesională) este mult mai plăcută pentru un copil, conferindu-i mai multă încredere în cunoștințele sale, dar și comoditate în a fi el/ea însăși.

Cursurile și Atelierele noastre au loc exclusiv online în perioada aceasta. Cum crezi că vine Didacto în întâmpinarea nevoilor copiilor?

Cum spuneam și anterior, partea emoțională, comunicarea și socializarea se pot dezvolta foarte bine prin cursurile educative Didacto. De asemenea, făcând cursurile online, există această accesibilitate pentru un copil să le facă de oriunde (există conexiune la internet) și mai ales dintr-un mediu familiar. Fiind acasă, copiii se pot adapta mult mai ușor programului și cred eu, nu vor perturba activitatea părinților. 

Pe vremea când făceam meditații fizice cu copiii, era foarte greu să adaptăm programul atât de partea mea, cât și a părinților, fiind implicată și naveta de cele mai multe ori. Așa, online, te poți conecta de oriunde, fără stres, deoarece echipa Didacto este foarte prietenoasă și înțelegătoare chiar și la problemele tehnice.

Care este atmosfera pe care încerci să o transmiți în general în procesul de învățare al copiilor?

Pentru mine cea mai importantă legătură între oameni se datorează comunicării și anume prietenia. Susțin și voi susține în continuare că „profesorul” trebuie să fie prietenul copiilor și nu Bau-Baul care pedepsește și creează frică. 

Nici eu când eram la școală nu învățam materia dacă nu îmi plăcea profesorul/profesoara. Cum aș putea să mă aștept de la „copiii mei” (copiii la care predam îmi erau la fel de dragi de parcă ar fi fost ai mei) să mă asculte, să învețe și să prindă drag de limba germană dacă inspir doar frică și dispreț?! 

La orele mele, aveam o regulă pentru elevii care îmi treceau pragul și anume „Nu începem ziua pe stomacul gol!” așa că îi așteptam adesea cu ceai și biscuiți. Ideea în a proceda astfel, nu era de a mânca pe săturate, ci de a oferi acel sentiment de ospitalitate și drag persoanei care îmi vizita locuința. Doream să-i fac să se simtă ca la ei acasă, să creez o atmosferă caldă și prietenoasă. În online, nu poți oferi ceai și biscuiți, dar poți să le oferi timpul tău. Poți să îi cunoști mai bine și să arăți că îți pasă atât de ei, cât și de munca ta.

Care sunt abilitățile pe care crezi că le dezvoltă copiii prin intermediul cursurilor și atelierelor desfășurate de Didacto?

În primul rând, abilitatea de a vorbi, înțelege și cunoaște limba germană. Apoi, aș putea enumera abilitățile sociale, dar și gândirea liberă, creativă și un oarecare spirit critic și o gândire logică. În general, cursurile și atelierele pentru o limbă străină ajută persoanele care le practică și la creșterea stimei de sine și la a deveni mai încrezătoare.

O întâmplare neprevăzută în urma căreia ai învățat ceva?

Nu am prea avut parte de întâmplări neprevăzute pe parcursul experienței, dar mi s-a întâmplat adesea să nu fiu în măsură să răspund la TOATE întrebările copiilor (spre ex. „De ce se pune un ‘t’ la conjugarea de prezent, persoana a III-a?”). Limba germană nu este mereu logică și nici eu nu sunt vorbitoare nativă. Cu toate acestea, am învățat că nu este greșit să nu ai mereu răspunsurile la tine. Toți suntem aici pentru a învăța și a ne da silința.

Ce le recomanzi copiilor care se întâlnesc pentru prima dată cu limba germană?

Să aibă curajul să greșească. Spun asta pentru că o mare parte a procesului de învățare este greșeala. Noi tindem să fim perfecți, să nu facem greșeli și să vorbim corect din frica de a ne crea o imagine negativă în fața lumii. Prin această evitare a greșelilor ajungem să ne limităm foarte mult procesul de învățare și evoluție. Greșelile, mai ales în procesul de învățare a unei limbi străine sunt perfect normale și niciodată de evitat!

Mulțumim că ne-ai acordat timpul necesar pentru acest scurt interviu cu tine.

Oricând, cu mare drag!

Te invităm să ne urmărești pe paginile noastre de Facebook și Instagram pentru a fi la curent cu toate noutățile și promoțiile pe care le avem despre educație, studierea limbilor străine și despre activități educaționale pentru copii. De asemenea, te invităm să te abonezi și pe canalul nostru de Youtube pentru resurse educaționale gratuite în limba germană, precum și să accesezi blogul Didacto pentru mai multe informații despre limba germană și educație.

cursuri online pentru copii

Cursuri de germană
pentru copii

Cursuri, ateliere și tabere pentru copii, de limba germană și nu numai.