Teoretic, decizia de a învăța o limbă străină este una ușoară, dar să începi să o pui în practică este mai greu. În primul rând, din cauza faptului că nu știi de unde să începi acest proces și, în al doilea rând, din cauza lipsei de timp. Didacto îți pune la dispoziție cel puțin un trainer de germană care îi va orienta și sprijini pe copii în procesul de învățare a limbii germane conform nivelului de limbă, stilului de învățare și nevoilor personale.
De asemenea, faptul că atât cursurile, cât și atelierele conversaționale de limba germană au loc online oferă posibilitatea de a economisi timp prin simplul fapt că nu trebuie nici dumneavoastră și nici copilul dumneavoastră să se deplaseze la locația noastră.
Echipa Centrului Didacto devine tot mai numeroasă și acest lucru ne bucură enorm, deoarece putem împărtăși cu mai mulți copii programele educaționale interactive pe care le-am dezvoltat. Pentru a vă convinge de calitatea programelor pe care le oferim, vă invităm să participați la sesiunile demonstrative gratuite pe care le organizăm cu scopul de a testa dinamica grupului și nivelul de limbă al copiilor, dacă este cazul, precum și pentru a descoperi modul în care se desfășoară activitățile noastre și ce metode de predare a limbii germane folosim.
Pentru a participa cursul gratuit de limba germană accesează acest link, iar pentru a participa gratuit la atelierul conversațional accesează acest link. De asemenea, urmărește-ne pe Facebook, Instagram și YouTube pentru a fi la curent cu toate noutățile și promoțiile pe care le avem, precum și pentru accesul la resurse educaționale gratuite atât despre limba germană, cât și despre educație.
Citește mai jos interviul cu Diana Codrean – trainer de germană pentru începători. Descoperă cum a ajuns aceasta să cunoască limba germană, ce experiență are, cum i se par cursurile din mediul online și cum a ajuns să facă parte din echipa Didacto.
Interviu Diana Codrean – Trainer de germană
1. Salut Diana!
Salut!
2. Hai să începem cu citatul tău preferat.
Citatul meu preferat este “Someday you will be old enough to start reading fairy tales again.” (C. S. Lewis), însemnând „Într-o zi vei fi suficient de matur să citești povești pentru copii din nou”, să apreciezi și să te bucuri de lumea magică și inocentă a copiilor.
3. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești, ce faci și cum ai ajuns să ocupi poziția de Trainer în cadrul programelor educaționale marca Didacto?
Am 21 de ani, vin din Arad și sunt studentă în anul 3 la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, specializarea Limbi Moderne Aplicate (engleză-germană). Eu provin dintr-o familie bilingvă, vorbind germană acasă de mică și mai apoi studiind-o ca limbă maternă din clasa I până în clasa a XII-a.
Mama mea fiind învățătoare, am avut mereu copii în jurul meu, iar în liceu am început să desfășor activități cu grupa de copii a minorității germane din Arad.
Colaborarea mea cu Didacto a început după ce am avut ocazia, timp de câteva săptămâni, să scriu scenarii pentru lecții de limba germană online oferite de centrul Gutenberg.
4. Care este tipul de structură al grupelor de elevi care se formează la Cursurile de germană care este atmosfera pe care încerci să o transmiți în general în procesul de învățare al copiilor?
Structura grupelor este de 4-8 elevi cu vârste cuprinse între 8-14 ani (clasele II – VIII), iar o ședință durează 90 min.
Eu îmi doresc să formez o legătură cât mai strânsă cu elevii. Vreau ca ei să se simtă confortabil și să poată să dea frâu liber personalităților lor colorate în cadrul cursului. Vreau să le stârnesc curiozitatea să descopere limba germană și să interacționăm într-un mediu care să nu le provoace stres și anxietate în timpul procesului de învățare.
5. Cursurile și Atelierele noastre au loc exclusiv online în perioada aceasta. Cum crezi că vine Didacto în întâmpinarea nevoilor copiilor?
Cu toate că ne dorim cu toții să revenim la predarea față în față, consider că există multe avantaje pe care ni le oferă mediul online. Grupele noastre sunt formate din copii care provin din toate colțișoarele țării, lucru care nu ar fi posibil dacă ar fi să ne întâlnim fizic pentru cursuri. De asemenea, dispunem de manuale și platforme online care fac procesul de învățare mult mai distractiv și atractiv pentru copii.
6. Care sunt abilitățile pe care crezi că le dezvoltă copiii prin intermediul cursurilor și atelierelor desfășurate de Didacto?
În cadrul cursurilor și atelierelor Didacto, copiii acumulează cunoștințe de limba germană, își dezvoltă competența de a asculta, de a comunica și de a 1trata texte într-o limbă străină. De asemenea, ei dobândesc și abilități de a utiliza platforme de învățare online și au ocazia să cunoască alți copii și să lege prietenii.
7. Împărtășești cu noi o întâmplare memorabilă care are legătură cu limba germană?
Limba germană mi-a deschis multe porți de-a lungul vieții. Cele mai frumoase amintiri le am din taberele de limba germană la care participam în gimnaziu și liceu, cum ar fi cea organizată de Gutenberg, unde am avut ocazia să cunosc atat de mulți oameni minunați, pe care nu i-aș fi întâlnit dacă nu aveam această pasiune pentru limba germană.
8. O întâmplare neprevăzută în urma căreia ai învățat ceva?
O întâmplare neprevăzută a fost să mă împiedic și să cad în fața unui grup de copii, chiar în primele minute dintr-o întâlnire față în față. M-am ridicat și am început să râd împreună cu ei, astfel reușind să sparg gheața și să destind atmosfera. Ceea ce am învățat din asta este să nu îmi fie frică de ridicol, ci să îl folosesc spre avantajul meu chiar și în lucrul cu copiii.
9. Ce le recomanzi copiilor care se întâlnesc pentru prima dată cu limba germană?
Nu vă lăsați intimidați! Învățarea unei limbi noi, oricare ar fi ea, este o provocare, iar drumul spre succes este plin de urcușuri și coborâșuri, dar mereu palpitant, iar răsplata în final este pe măsura muncii depuse.
10. Mulțumim că ne-ai acordat timpul necesar pentru acest scurt interviu cu tine.
Cu mare drag! Mulțumesc și eu!