Limba germană devine tot mai solicitată atât în rândul adulților, cât și în rândul copiilor. Părinții doresc să le ofere copiilor cele mai calitative experiențe educaționale, lucru care ne preocupă și pe noi. Lucrăm constant la îmbunătățirea metodologiei după care ne ghidăm în predarea limbii germane, iar un trainer de limba germană este foarte important în a ne ajuta să facem acest lucru cu succes.
La Didacto au loc cele mai interactive și distractive cursuri și ateliere conversaționale, iar pentru a te convinge de acest lucru, oferim posibilitatea de a experimenta gratuit și cursul și atelierul conversațional înainte de a achiziționa un modul întreg, pentru cursul gratuit de limba germană accesează acest link, iar pentru atelierul conversațional de germană accesează acest link.
De asemenea, te invităm să ne urmărești pagina de Facebook, Instagram și YouTube pentru mai multe resurse de limba germană și informații despre cursurile, atelierele și taberele pe care le organizăm.
Trainer de limba germană – Iulia Țițoc-Tămaș
1. Salut Iulia!
Salut!
2. Hai să începem cu citatul tău preferat.
„Nimic nu valorează mai mult decât ziua de azi.” (Johann Wolfgang von Goethe)
3. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești, ce faci și cum ai ajuns să ocupi poziția de Trainer în cadrul programelor educaționale marca Didacto?
Mă numesc Iulia, am 24 de ani și sunt masterandă în anul 2 la Centrul pentru Științele Traducerii din cadrul Universității din Viena. Despre programul educațional Didacto am aflat prin intermediul unui site de socializare și, pentru că sunt pasionată atât de limba germană, cât și de predat, am decis să mă înscriu pentru poziția de trainer pentru atelierele conversaționale.
Referitor la experiența mea cu limba germană: studiez această limbă de peste zece ani și pot spune că m-a fascinat încă de la primul contact. Din acest motiv am decis să studiez Limbi Moderne Aplicate la Facultatea de Litere din Cluj, unde am absolvit în 2019. Pasiunea mea pentru această limbă s-a accentuat și mai mult în momentul în care am început masteratul și m-am mutat la Viena.
4. Care este tipul de structură al grupelor de elevi care se formează la Atelierele Conversaționale de Germană și care este atmosfera pe care încerci să o ai la clasă?
Structura grupelor de elevi la Atelierele Conversaționale de Germană este de 4-8 copii, aspect ce facilitează o mai bună comunicare trainer-elev. La fiecare atelier încerc să mențin o atmosferă relaxată și îmi doresc ca elevii să nu se simtă ca la școală. Îi încurajez să își dea frâu liber creativității și imaginației și să mă vadă mai degrabă ca pe o prietenă, nu ca pe o profesoară.
5. Cursurile și Atelierele noastre au loc exclusiv online în perioada aceasta. Cum crezi că vine Didacto în întâmpinarea nevoilor copiilor?
Consider că la atelierele conversaționale Didacto mediul online nu reprezintă deloc un dezavantaj, ci, din contră, ne sunt puse la dispoziție o sumedenie de resurse utile care ne permit să concepem cursurile într-un mod foarte interactiv. Numeroasele aplicații, site-uri și programe utilizate au reușit până acum să le stârnească interesul și atenția elevilor, motiv pentru care aceștia nu se simt plictisiți niciodată.
6. Care sunt abilitățile pe care crezi că le dezvoltă copiii prin intermediul cursurilor și atelierelor desfășurate de Didacto?
În cadrul atelierelor Didacto, copiii au ocazia să își dezvolte în primul rând abilitățile de comunicare în limba germană, ceea ce în școlile din România, din păcate, nu prea se întâmplă. Copiii de la atelierele și cursurile Didacto sunt la vârsta în care procesul de învățare are loc preponderent pe cale auditivă, ei receptând mult mai ușor fraze, expresii, cuvinte etc. Din acest motiv consider că programul educațional Didacto este conceput exact pe nevoile elevilor.
7. Împărtășești cu noi o întâmplare memorabilă din cadrul susținerii atelierelor?
Pot spune că fiecare atelier este memorabil. Copiii reușesc să mă uimească zi de zi cu energia lor debordantă și cu ideile lor creative. Unii dintre ei sunt la curent cu ultimele trenduri din social media, alții se pricep foarte bine la tehnologie, iar alții sunt mereu curioși și pun întrebări foarte bune. Cu alte cuvinte, fiecare atelier este unul foarte interesant și pentru mine, deoarece elevii din generația actuală sunt deosebiți.
8. O întâmplare neprevăzută în urma căreia ai învățat ceva ce aplici în lucrul cu copiii?
În mediul online neprevăzutul apare deseori atunci când există probleme tehnice sau de conexiune. Mi s-a întâmplat și mie, dar am învățat astfel să nu mă bazez exclusiv pe o aplicație sau un program, ci să am un plan de rezervă.
9. Ce le recomanzi copiilor care se întâlnesc pentru prima dată cu limba germană?
Având câțiva ani de experiență în acest domeniu, tot ce pot să îi sfătuiesc pe copii, dar și pe părinți, este să se dedice învățării acestei limbi. Este o limbă deosebit de interesantă și are multă logică. Pe final, ca să abordez și un aspect mai pragmatic, limba germană este o limbă foarte cerută pe piața din România, iar după părerea mea, acest lucru nu se va schimba prea curând.
10. Mulțumim că ne-ai acordat timpul necesar pentru acest scurt interviu cu tine.
Cu drag! Mulțumesc și eu!