Didacto dorește să livreze cele mai eficiente ateliere de limba germană pentru copii, trainerii noștri au un nivel de limba germană avansat și dețin cunoștințe solide atât de limba germană, cât și despre psihologia copilului. Organizăm ateliere conversaționale de limba germană interactive și utilizăm metode atractive de predare și învățare. Faptul că echipei noastre i s-a alăturat Evelyn, vorbitor nativ de germană, face acest lucru posibil mai mult ca niciodată. Te invităm să faci cunoștină cu Evelyn, trainer ateliere conversaționale de limba germană. De asemenea, te invităm să ne urmărești pagina de Facebook, Instagram și YouTube pentru mai multe resurse de limba germană și informații despre cursurile, atelierele și taberele pe care le organizăm.
Trainer ateliere conversaționale de limba germană – Evelyn-Louise Berekméri
1. Salut Evelyn!
Salut!
2. Hai să începem cu citatul tău preferat.
Întoarce-ți fața către soare și umbrele vor rămâne în urma ta.
3. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești, ce faci și cum ai ajuns să ocupi poziția de Trainer în cadrul programelor educaționale marca Didacto?
Eu sunt Evelyn, am 25 de ani și sunt o proaspăt absolventă a Facultății de Științe Politice și ale Comunicării, profilul Comunicare și Relații Publice, limba Germană. Căutând un job, pe care să-l pot adapta programului meu de studentă, am intrat în contact cu echipa Didacto.
Nu am ezitat, m-am și interesat despre ce este vorba și instant mi-a plăcut ideea de a preda germane unor grupe de copii. Pe scurt despre mine și limba germană: În 1996 m-am născut în München, Germania. Am crescut acolo, până când la un moment da în copilăria mea, ne-am mutat înapoi în România.
Am făcut școala în Reghin, orașul din care sunt. Astfel, am păstrat contactul cu prietenii mei de aici până astăzi. După liceu, am ales să studiez la München și am mai petrecut câțiva ani acolo. Într-un final, am ales să studiez la Cluj. La fel ca înainte, am avut nevoie de un job care să se potrivească cu orarul meu,așa că am ales să dau meditații de germană. Pe parcursul anilor de facultate, am avut câțiva elevi, cărora le-am dat meditații de germană și mi-a plăcut foarte mult. De aceea nici nu am stat pe gânduri, când echipa Didacto mi-a propus să mă alătur, în calitate de trainer.
4. Care este tipul de structură al grupelor de elevi care se formează și care este atmosfera de la clasă?
Structura grupelor este de 4-8 elevi. Acesta este un număr ideal de elevi, după părerea mea, deoarece nu sunt prea mulți, dar sunt destui încât să poată lucra în echipă, și să poată avea conversații în limba germană. De asemenea, li se dezvoltă și spiritul de echipă. Eu îi încurajez pe elevii mei, să se simtă cât mai liberi cu mine, să nu mă vadă ca o profesoară, ci ca pe o prietenă care le explică bazele limbii germane. Îi încurajez, să mă întrebe oricând au o întrebare.
Ne respectăm unii pe alții, ridicând mâna când vrem să vorbim, dar au dreptul să întrebe ori de câte ori au neclarități. Fiind 4-8 elevi în grupă, e ușor să le captezi atenția, să rezolvi exerciții astfel, încât să nu se plictisească careva din grupă. Prin rotație ajunge toată lumea să răspundă și să rezolve exerciții într-un interval scurt de timp.
Încerc să formez echipe la exercițiile la care se poate, și îi las să rezolve exerciții singuri în echipă în Breakout Rooms. Astfel, au libertatea să decidă împreună cum se rezolvă exercițiul, fără presiunea de a avea în acel moment, un profesor, care stă și îI privește cum lucrează. Acest lucru se dovedește ca fiind eficient în grupele mele. Depinde de caracterul copiilor, dar de fiecare dată s-a format o echipă faină.
5. Cursurile și Atelierele noastre au loc exclusiv online în perioada aceasta. Cum crezi că sunt copiii influențați de acest lucru și cum a schimbat pentru tine ca trainer felul în care se desfășoară orele?
Sunt influențați de acest lucru, clar. Dar foarte important este noi, ca profesori, cum îi abordăm pe copii, pe partea cealaltă a ecranelor. Atenția se distribuie altfel în fața unui ecran, însă, având conversații continue cu copii și între exerciții, aceștia rămân atenți. În momentul de față situația aceasta cu online-ul, ne ajută să îi direcționăm pe copii să folosească tehnologia cât mai util.
Interacțiunea umană face to face îmi lipsește, dar până se vor schimba lucrurile în mai bine eu am găsit echilibrul, pentru a îi capta pe copii la cursul de germană și să nu îl vadă ca pe o altă oră petrecută online, ci ca o oră faină unde învață lucruri noi și își face prieteni.
6. Care sunt abilitățile pe care crezi că le dezvoltă copiii prin intermediul cursurilor și atelierelor desfășurate de Didacto?
În primul rând, țin să menționez că eu am crescut cu trei limbi diferite pe care le vorbesc în prezent la nivel de limbă maternă. Mereu mi s-a părut interesant. Sunt recunoscătoare că am crescut așa, și am învățat toate 3 limbile la o vârstă la care nu a trebuit să-mi bat prea tare capul. Vârsta copiilor care se înscriu la cursuri este ideală. La vârsta aceasta copii recepționează foarte repede și învață o limbă la fel de ușor. Copii își dezvoltă cunoștințele de limbi străine. Multilingvismul facilitează comunicarea și le dă mult mai multe oportunități în viață.
7. Ce le recomanzi copiilor care se întâlnesc pentru prima dată cu limba germană?
Limba germană este o limbă foarte căutată în momentul de față. În unele situații este chiar mai important decât limba engleză. Învățând limba germană, li se deschid mult mai multe porți copiilor în viitor. Ceea ce le pot recomanda este să fie deschiși și să învețe această limbă frumoasă, care și mie mi-a deschis multe uși. Germana valorează foarte mult, zic eu, așa că merită încercat din plin.
8. Mulțumim că ne-ai acordat timpul necesar pentru acest scurt interviu cu tine.
Cu drag ! Vă mulțumesc și eu!