Interviu cu Ana Bednar, Trainer Ateliere Conversaționale DIDACTO

Pentru însușirea unei limbi străine, inclusiv și limba germană, sunt utile toate sursele și resursele, nu pentru că este o limbă dificilă, doar că în așa fel procesul de învățare este mai rapid. Astfel, organizăm ateliere conversaționale de germană, program educațional care pune accent pe vorbire și înțelegere. Aceste ateliere conversaționale de germană contribuie direct la îmbogățirea vocabularului, la aplicarea și exersarea acestuia și la eliminarea barierelor lingvistice. În acest articol veți face cunoștință cu Ana Bednar – unul dintre trainerii Didacto de ateliere conversaționale de germană.

Trainer ateliere conversaționale de germană – Ana Bednar

 

1. Salut Ana!

Halloo! 

2. Hai să începem cu citatul tău preferat. 

Citatul meu preferat este: “Nu te opri până nu ești mândru de ce ai realizat!”. 

3. Spune-ne câteva cuvinte despre tine. Cine ești, ce faci și cum ai ajuns să ocupi poziția de Trainer în cadrul programelor educaționale marca Didacto?

Momentan sunt studentă la master în anul I și recunosc că este prima formă de învățământ pe care o urmez în altă limbă decât în germană. Încă de la grădiniță și până acum am crescut cu “Deutsch” și a fost cea mai bună alegere. Pe lângă asta, ceea ce mi-a plăcut mereu să fac este să lucrez cu copiii și să fiu înconjurată de oameni cât mai diverși de la care am mereu ceva de învățat. 

Am început să fac asta implicându-mă ca participant în tot felul de proiecte și tabere care mi-au stârnit și mai mult interesul de a descoperi cum ajung oamenii din spatele “cortinei” să facă atâtea activități interesante și foarte utile pentru tineri. 

De acolo a fost destul de simplu să ajung unde sunt astăzi, trainer în cadrul a diferite programe educaționale. Activitatea mea în acest domeniu ajunge anul acesta la 4 ani de experiență, ani care m-au învățat și m-au ajutat să îi învăț și pe alții ceea ce știu eu. 

4. Care este tipul de structură al grupelor de elevi care se formează în cadrul cursurilor și atelierelor de germană și care este atmosfera de la clasă?

“Structura” abordată cu copiii la activități se pliază pe modul în care îmi place să fiu și eu inclusă la “studiile” din afara școlii. Implicarea la ore a fiecăruia în parte, așa cum este și normal, este cel mai important lucru. De aceea, grupulețe mai mici de participanți (4-8 copii), facilitează o mai bună interacțiune între elevi și trainer. Ceea ce îi încurajez pe copii, și nu numai, să facă la cursuri este să nu le fie frică să a răspundă / să își exprime părerea, pentru că așa au numai de învățat unii de la alții. 

De asemenea, un lucru care asigură implicarea activă a copiilor este de a-i lăsa întâi pe ei să se corecteze/ajute unii pe alții. Astfel, ei prind încredere în ei înșiși, dar și în cel care îi încurajează să facă asta, creându-se atmosfera oportună desfășurării activităților. 

5. Cursurile și Atelierele noastre au loc exclusiv online în perioada aceasta. Cum crezi că sunt copiii influențați de acest lucru și cum s-a schimbat pentru tine ca trainer felul în care se desfășoară orele?

În ceea ce privește mediul online de desfășurare a activității, cred că a fost și este o provocare pentru toată lumea, dar pe care încercăm să o fructificăm într-un mod cât mai constructiv. 

Am descoperit că “online-ul” poate fi foarte util, atât pentru traineri pentru că lărgește modalitățile de a facilita cursuri prin numeroase exerciții/video-uri/jocuri, mult mai atractiv și util de realizat în acest mod pentru copii, cât și pentru participanți, pentru că descoperă și un altfel de mod în care se pot folosi de calculatoare, și anume prin a învăța lucruri noi, a intra într-un cadru altfel decât cel de școală și a-și îmbunătăți și pune în aplicare skillurile tehnologice, pe care mulți sunt foarte dornici să le împărtășească și cu ceilalți colegi. 

6. Care ai spune că sunt cele mai importante lucruri pentru Didacto în activitățile pe care le desfășoară ? 

Cele mai importante lucruri sunt faptul că aceste activități se mulează constant pe nevoile copiilor. Modalitățile non-formale folosite pentru a învăța limba germană constituie un plus în dezvoltarea copiilor încă de la cele mai fragede vârste, iar abilitățile deprinse în urma acestora, spiritul de echipă, dezvoltarea gândirii critice și încurajarea la exprimarea părerilor personale, îi ajută pe copii foarte mult în dezvoltarea personală. 

7. Împărtășești cu noi o întâmplare memorabilă din cadrul susținerii cursurilor și atelierelor?

Nu pot numi o singură întâmplare memorabilă, dar unic este cu siguranță fiecare moment în care copiii m-au uimit prin ideile lor și faptul că de la fiecare în parte am câte ceva de învățat. 

8. Cum ți se pare că am crescut noi ca echipă în ultimii ani și unde speri să ajungem?

Am crescut foarte mult, experiența își spune cuvântul, și sper să reușim cu fiecare an în parte să ajungem și mai aproape de ceea ce le place și le este util copiilor. 

9. Pari cea mai calmă persoană de pe Pământ. Chiar așa este? 

Cu siguranță da, mai ales când vine vorba de copii da. Am învățat cu timpul că starea pe care o transmiți este asimilată și de copii și totodată de la ei am învățat că fiecare mică problemă are și o rezolvare, așa că nu are rost să nu fiu calmă. 

10. Mulțumim că ne-ai acordat timpul necesar pentru acest scurt interviu cu tine. 

Și eu mulțumesc!

Participă GRATUIT la cursuri și ateliere conversaționale de germană pentru a face cunoștință cu programele educaționale Didacto și cu trainerii noștri de la cursuri și ateliere conversaționale de germană. De asemenea, ne găsiți și pe Youtube unde avem o serie de lecții de germană susținute de Diana Holzer, vorbitor nativ de germană.